Sunday, October 18, 2009

Ini Bukan Isu Politik

Dalam sebuah hadis Qudsi, Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud:

"Aku adalah Allah. Tiada Tuhan selain Aku. Akulah Tuan dan Raja Segala Raja. Aku memegang hati-hati raja di dalam tangan Ku. Bila orang ramai (rakyat) mentaati Ku. Aku akan menukar hati raja-raja menjadi kasihan belas serta sayang ke atas mereka.

Bila orang ramai (rakyat) mengingkari Ku. Aku akan mengarahkan hati raja-raja ke arah kemarahan dan dendam ke atas mereka. Dengan demikian raja-raja akan meletakkan mereka dalam kesusahan dan penderitaan. Maka daripada kamu mengutuk mereka (pemimpin yang zalim), adalah lebih baik kembali mengingati Ku dan merayu kepada Ku supaya Aku dapat melindungimu daripada kekejaman mereka."

sesiku berkata: teringat satu hadis yang pernah dibaca satu tika dulu dalam zaman neolitik ... di mana ... hadis itu mengingatkan .. hati kita hanya terletak di antara dua celah jari jemari Allah. jadi bila-bila masa Allah bisa mengubah atau membalikkan hati kita dari kebaikan ke arah keburukan, dari keburukan ke arah kebaikan ... lu pikirlah sendiri !!!

2 comments:

Chan said...

Maka tiada Illah selain Allah!

scha said...

bener itu chan !!!